Zhodnocení více než 30% p.a.

Znáte to také? Kamkoliv na internetu kouknete, všude na nás útočí reklama na investice se zaručeným zhodnocením. Někdy mám pocit, že při tvorbě další nové reklamy musí marketéři nasadit prostě ještě vyšší číslo než minule, aby přesvědčili investora, že investice přes jejich firmu je ta správná. Trochu mi to připomíná reklamy na holící strojky, kdy nejmenované firmy nasazovali do každé své další novinky navíc jeden břit, až jich bylo tolik, že už to vlastně nikoho neooholilo.

Vše přitom funguje na principu slibem neurazíš a úspěch u klienta má hlavně ten, co si do investiční kalkulačky zadá vyšší zhodnocení. Tak nějak se nám z toho vytratil selský rozum. Jak může někdo slibovat zhodnocení v okamžiku, kdy jsou trhy na maximech? Investiční pravidlo je přitom velice jednoduché, měli bychom levně koupit a draze prodat. Tím by se měl každý investor řídit, protože jedině tak může vydělat. Když jsou dnes např. nemovitosti nejdražší v historii, nebudu je přece dnes kupovat a očekávat, že na nich vydělám. To stejné samozřejmě platí i o akciích a dalších třídách aktiv.

To co je nyní levné, co je dnes opravdu zajímavé a do čeho s klidným svědomím můžete investovat jsou drahé kovy, zejména stříbro a zlato. Tím ale není řečeno, že za pár let nebudeme opět kupovat nemovitosti, nebo akcie. Akcie jsou zajímave velmi, ale musí být ta správná doba, která zajisté zase příjde. To ale určitě není dnes…..

  • Rubriky